KL: James Bondin logo oli liikaa Alkolle – 007 Bollinger ei pääse myyntiin!

Lux Viihdeuutiset · Stara.fi

Äskettäin valkokankaille saapui kovasti odotettu uusin James Bond -elokuva, jonka ensi-illan yhteydessä ravintoloissa järjestettiin Bond-teematapahtumia. Tilaisuuksissa kutsuvieraille tarjoiltiin myös Bollingerin 007 Spectre -samppanjaa ja Belvederen 007-teemavodkaa, molemmat erikoiseriä.

Nyt Kauppalehti uutisoi, että James Bondin lempisamppanjamerkin erikoiserä ei yllättäen pääse lainkaan myyntiin Suomessa, koska Alko katsoi James Bondin 007-logon olevan sen hyllyille liian raju. Maailman tunnetuimpiin elokuvien logoihin lukeutuvassa merkissä on mukana numeroihin tyylitelty käsiase. Lehden tietojen mukaan alkoholin ja käsiaseen yhdistäminen olivat ratkaisevassa asemassa Alkon päätöksessä. Samasta syystä myös Belvereden 007-erikoiserää tuskin nähdään Alkoissa.

Belvedere 007 James Bond
Belvedere 007 James Bond

Bollingerin 007-juhlasamppanja on pakattu mustaan James Bond -teemaiseen styroksirasiaan, joka toimii samalla myös juomaan coolerina. Teemapullon juotuaan asiakas voi käyttää samaa tyylikästä cooleria myös muiden juomien viileänä pitämiseen – elleivät aseen muodot 007-logossa tunnu liian rajulta.

James Bond on jo kymmenien vuosien ajan nauttinut elokuvissaan nimenomaan Bollingerin samppanjaa. Kyseessä on poikkeuksellinen yhteistyö, sillä Bollinger ei ole koskaan maksanut Bondin tuottajille. Muut brändit joutuvat pulittamaan miljoonia päästäkseen mukaan elokuviin. Yhteistyö alkoi, kun James Bond -elokuvien oikeudet omistava Broccolin suku otti yhteyttä Bollingeriin etsiessään päähenkilölle sopivan ylevää juomaa. Bollinger lähetti kuvauksiin samppanjaa, eikä kumpikaan osapuoli laskuttanut toiselta mitään.

Bollinger
Bollinger