Pringles-purkkien ulkonäkö muuttuu – hitti vai huti?

Ruoka · Tim Isokivi

Pussien sijaan putkimaisissa purkeissa myytävien Pringles-perunalastujen logossa nähdään merkin Mr. P -niminen viiksekäs maskotti. Nyt Pringles-purkkien ulkonäkö on hieman muuttumassa.

Uudet Pringles-purkit ja Mr. P -logo ovat aikaisempia versioita minimalistisempia. Uusiksi suunnitellut Pringles-purkit saapuivat myyntiin Yhdysvalloissa alkuvuodesta, ja pian uudistus saapuu brittiläisen Mirror-lehden mukaan myös Eurooppaan. Toistaiseksi tiedossa ei kuitenkaan ole, koska Pringles-purkkien ulkonäkö muuttuu Suomessa.

Pringles-purkkien yleisilme on vaihtunut vuosien varrella useaan otteeseen. Merkin logo on kuitenkin pysynyt melko samanlaisena vuodesta 2001 saakka. Maailmanlaajuisesti tunnettujen brändilogojen joukkoon nousseen Mr. P:n alkuperäisen version suunnitteli Arch Drummond New Yorkissa vuonna 1967.