Tutkimus: Nämä asiat raivostuttavat eniten asiakkaita ravintolassa

Viihdeuutiset · Stara.fi

Suomalaiset käyttävät nykyisin merkittävästi aikaisempaa enemmän ruokaravintoloiden palveluja, vaikka Keski-Eurooppalaiseen tasoon onkin vielä pitkä matka. Usein ravintoloissa vierailusta tulee myös negatiivista palautetta, jota ei kuitenkaan aina kerrota ravintolan henkilökunnalle.

Nyt Britanniassa on tutkittu mitkä seikat kismittävät eniten ravintola-asiakkaita. London Restaurant Week -lehden kyselyyn vastasi 2.061 ihmistä. Heidän mielestään eniten ravintoloissa raivostuttaa se, että pöydät on aseteltu liian lähelle toisiaan. Toiseksi useimmin kritiikkiä sai aikaan hidas ja huono palvelu. Kolmantena listalla oli palvelupalkkion laskuttaminen automaattisesti myös silloin, kun palvelu on ollut luokattoman huonoa.

Viiden ärsyttävimmän seikan joukkoon lukeutuivat myös juhlapäivien ajaksi nostetut ravintolahinnat sekä keittiön hitaudesta johtuva ruoan saamisen pitkä kesto. Muita asiakkaita ärsyttäviä seikkoja ovat muiden muassa laskun liian pitkä odottaminen sekä se, että tarjoilija pyytää seuruetta poistumaan tiettyyn kellonaikaan mennessä. Myös huono taustamusiikki ärsytti monia.