Suomalaisbändi rakentaa biisiä sosiaalisessa mediassa

Viihdeuutiset · Stara.fi

Helsinkiläinen yhtye Twincity hyödyntää sosiaalista mediaa seuraavalla julkaisullaan, kun fanit pääsevät työstämään yhdessä bändin kanssa seuraavan julkaisun sanoituksia. Twincity kerää faneiltaan sanoituksia, joista koostetaan kappale ensi keväänä julkaistavalle EP:lle. Twincitylle sosiaalisen median hyödyntäminen biisinteossa on jännittävä kokeilu.

– Monet bändit ovat aiemmin hyödyntäneet esimerkiksi Facebookia levyjen kansien suunnittelussa. Me ajattelimme, että viedään homma vähän pidemmälle ja otetaan myös biiseihin apua. Myöhemminhän tätä kokeilua voisi jatkaa vaikka sävellystyössäkin, Twincityn laulaja ja sanoittaja Jyri Kivimäki kertoo.

Twincityn ohjeet ovat yksinkertaiset.

– Meillä on biisin aihe, teiltä hyvät ystävät toivomme lauseita, tai kokonaisia tekstejä. Jotta tehtävä olisi vähän helpompi ja sanoittajien tekstit yhteneväisiä, olemme rajanneet aihealueeksi ”unelmat”. Mikä on sinun unelmasi, mitä olet tehnyt sen eteen, oletko jo saavuttanut sen? Mitä on elämä ilman unelmia, Kivimäki kuvailee.

– Lopulliseen julkaisuun pääsevät sanoittajat saavat tietysti mainetta ja kunniaa, sekä nimensä EP:n kansiin. Lisäksi sanoittajat mainitaan luonnollisesti Teosto-ilmoituksissa, Kivimäki jatkaa.

Twincity on viiden 29-vuotiaan helsinkiläisen muodostama pop/rock-yhtye. Yhtyeen viimeisin EP ”Unbreakable” julkaistiin 23. syyskuuta. Sosiaalisessa mediassa tapahtuvasta biisinteosta saa lisätietoja ja osallistumisohjeet bändin nettisivuilta: www.twincity.fi