Facebookin ensimmäinen TV-mainos ihmetyttää

Digi · Anna Poikkimäki

Maailman suurin yhteisöpalvelu Facebook ylitti äskettäin miljardin käyttäjän rajapyykin. Nyt kyseinen verkkosivusto julkaisi videomainoksen, joka on tehty hieman dramaattisessa hengessä.

Mainosvideo alkaa vaatimattomasti vertaamalla Facebook-palvelua tuoliin, jota monet ihmiset käyttävät eri tilanteissa yhdessä istuessaan. Vertaukset eivät kuitenkaan jää siihen. Sosiaalinen media linkitetään muun muassa lentokoneisiin, siltoihin, tanssilattioihin, koripallo-otteluihin ja upeaan kansakuntaan, jotka kaikki yhdistävät ihmisiä eri tavalla.

Mainos julistaa ihmisten tarvitsevan paikkaa, joka luo heille yhteyden tuntua. Dramaattisimmillaan video puhuu synkästä universumista, joka saa ihmisen pohtimaan yksinäisyyttään. Vastaus tähänkin ongelmaan löytyy luonnollisesti Facebook-palvelusta. Se kun näyttää ihmiselle, ettei hän ole todellisuudessa yksin.