Facebookin tulossa uusi ominaisuus – rahastusta vai hyötyä?

Digi · Tim Isokivi

Maailman suurin yhteisöpalvelu Facebook ylitti äskettäin miljardin käyttäjän rajapyykin. Supersuosittu sivusto pyrkii nyt laajentamaan ominaisuuksiaan ja astumaan myös nettikaupan alueelle, kertoo Daily Mail -lehti.

Facebook nimittäin aikoo seuraavaksi tuoda tykkää-napin ohelle myös haluan-napin, jolla käyttäjä voisi ilmaista halukkuutensa saada esimerkiksi heille mainostettuja uusia vaatteita ja muita tuotteita. Haluan-nappi toimisi toivelistan tavoin, sillä valitut tuotteet tulisivat näkyviin käyttäjän aikajanalla.

Facebook on parhaillaan tekemässä yhteistyötä seitsemän jälleenmyyjän kanssa, joukossaan esimerkiksi alusvaatejätti Victoria’s Secret. Pian ainakin amerikkalaiset Facebook-käyttäjät tulevatkin näkemään jälleenmyyjien viestejä ja kuvia, joissa heille suositellaan myytäviä tuotteita.

– Ihmisille tulee mahdollisuus tutustua valikoimiin ja jakaa ystäviensä kanssa asioita, mistä he ovat kiinnostuneet. Käyttäjät voivat ostaa haluamiaan tuotteita suoraan Facebookista, sivuston edustajat kertovat.