Uusi olutmerkki tekee naisista kauniimpia? ”Sisältää kollageenia”

Viihdeuutiset · Tim Isokivi

Humalassa itsetunto nousee ainakin hetkellisesti, ja samalla myös ympärillä olevat ihmiset saattavat näyttää kauniimmilta tai komeammilta kuin selvin päin. Liiallinen alkoholinkäyttö kuitenkin tekee kenestäkään harvemmin ainakaan paremman näköistä.

Japanilainen Suntory-panimo on lanseerannut Precious-oluen, jolla väitetään olevan käyttäjän kauneutta parantavia vaikutuksia. Panimon mukaan ulkonäköä kohentava vaikutus johtuu siitä, että jokainen oluttölkki sisältää kaksi grammaa kollageenia.

Kollageeni on ihoa vahventava ja parantava proteiini, jota käytetään useissa kauneudenhoitotuotteissa. Ei ole olemassa minkäänlaisia todisteita siitä, että kollageenilla olisi ihoa parantavia vaikutuksia myös suun kautta nautittuna. Metro-lehden mukaan monet japanilaisnaiset kuitenkin uskovat toisin.

Suntoryn Precious-olutta kaupitellaan mainoksella, jossa esiintyy japanilainen koomikko Ken Watanabe. Mainoksessa naisten kanssa olutta nauttiva Ken toteaa miesten kyllä huomaavan, mikäli naiset juovat kollageenilla varustettua olutta. Toistaiseksi Precious-olutta on saatavilla Japanissa vain Hokkaidon alueella. Lähitulevaisuudessa väitetysti ulkonäköä parantavaa olutta päästään kuitenkin nauttimaan koko maassa.