Mies laukeaa ennen aikojaan? Uusi sovellus auttaa kestämään sängyssä

Lifestyle Terveys Viihdeuutiset · Terhi Piiroinen

Syysmasennukseen toimii parhaiten vällyjen välissä vietetty aika. Aina petihommat eivät kuitenkaan suju halutulla tavalla. Ennenaikainen laukeaminen tai liian herkkä siemensyöksy on tavallinen ongelma. Nyt siihen voi saada apua puhelinsovelluksen harjoitusohjelman avulla.

Brennen Belich on kärsinyt yliherkästä laukeamisesta. Hän päätti parantaa rakkauselämäänsä ja harjoitella siemensyöksyn pidättelemistä. Mies kehitti tarkoitukseen Pea-nimisen sovelluksen. Miehen mukaan applikaation avulla voi treenata laukeamisen pitkittämistä ja se toimii eräänlaisena henkilökohtaisena seksuaaliterapeuttina.

Ennenaikaista laukeamista ilmenee lähes kaikilla miehillä jossain elämänvaiheessa. Duodecimin terveyskirjasto muistuttaa, mikäli ongelma toistuu säännöllisesti, kannattaa kiinnittää huomiota tilanteeseen ja olosuhteisiin. Esimerkiksi uusi kumppani, pitkä pidättyminen seksistä, suorituspaineet tai vaikkapa alkoholinkäytön lopettaminen saattavat vaikuttaa herkkään siemensyöksyyn.

Kerroimme taannoin, että parempaa mieskuntoa havittelevien herrojen kannattaa syödä usein hedelmiä, vihanneksia ja vähärasvaisia tuotteita. Myös täysjyvä kannattaa sisällyttää ruokavalioon. Ylipaino puolestaan lisää seksiin liittyvien ongelmien riskiä, joten miesten tulisi kiinnittää ruokavalion lisäksi huomiota myös heidän vartalon malliinsa.

Herkkää siemensyöksyä voi hillitä alkoholinkäytön rajoittamisella ja liikunnalla. Myös tupakointi, korkea verenpaine ja kolesteroli lisäävät ennenaikaisen laukeamisen riskiä. Säännöllinen harjoittelu tekee kuitenkin mestarin, ja Pean avulla voi treenata parempaa suoritusta varten, Metro uutisoi.

Ongelmasta kannattaa keskustella partnerin kanssa avoimesti. Seksi on yksi ihmisen perustarpeista ravinnonsaamisen ja nukkumisen ohella. Tyydyttävän seksin myötä melihyvähormonit pääsevät laukkaamaan verisuonia ja aivokäyriä pitkin ihmisen rakkaudenkeskukseen, ja tarjoilevat samalla uskomattoman määrän hyvinvointia.

Uusimmat