Karkit maistuivat suomalaisille korona-aikana – Fazerin liikevaihto kasvoi makeisilla

Ruoka Viihdeuutiset · Tim Isokivi

Kotimaiset karkit vaikuttavat maistuneen suomalaisille hyvin toisena koronavuotena. Tämä ilmenee elintarvikekonserni Fazerin tuoreesta tulostiedotteesta. Fazerin liikevaihto nousi vuoden 2021 tammi-joulukuun aikana neljällä prosentilla yhteensä 1 139,8 miljoonaan euroon.

Tämän kerrotaan olleen erityisesti makeisten myynnin kasvun ansiota. Makeisten liikevaihto kasvoi kahdeksan prosenttia ja kohosi loka-joulukuussa jopa uuteen ennätykseen. Makeisissa kasvua oli etenkin lahja- ja kausituotteissa sekä suklaapatukoissa. Yksi yhtiön menestyksekkäimmistä tuotteista oli Geisha Crunchy -suklaapatukka.

Fazerin leipomoiden liikevaihto pysyi vuonna 2021 melkolailla ennallaan edellisvuoteen verrattuna. Myös kasvipohjaisten tuotteiden ja myllytuotteiden liikevaihto pysyi edellisvuoden tasolla.