Myllyn Paras -makaroneista tuhansia reklamaatioita – kuluttajapalvelu tukkiutui

Ruoka · Tim Isokivi

Useita pastatuotteita vedettiin kesäkuussa pois myynnistä Suomessa. Taustalla oli pienten metalliosien päätyminen pakkauksiin tuotantolinjaston rikkoutumisen seurauksena. Takaisinveto on johtanut kuluttajapalveluiden tukkiutumiseen.

Lantamännen Cerealia kertoo tiedotteessa saaneensa tuhansia reklamaatioita myynnistä vedetyistä Myllyn Paras -tuotteista. Asiakkaita on pyydetty varautumaan pidentyneisiin vastausaikoihin. Yhtiön mukaan kuluttajapalvelua on vahvistettu uudella henkilökunnalla.

– Emme ole koskaan kohdanneet samanlaista tapausta tässä mittakaavassa, ja sen vuoksi teemme jatkuvasti töitä rekrytoidaksemme ja kouluttaaksemme uutta henkilökuntaa kuluttajapalveluumme. Jokainen reklamaatio käsitellään, mutta tämä saattaa kestää jopa muutamia kuukausia, kertoo viestintäpäällikkö Emelie Bontesse de Filippis

Takaisinveto koskee erilaisia Myllyn Paras -pastatuotteita, joiden parasta ennen -päiväys on välillä 15.5.2025 – 11.6.2025. Lisäksi takaisinvedon piirin kuuluu Täysjyvä Fusilli Makaroni, jonka parasta ennen päivä on 9.6.2024. Ohjeet reklamaation tekemiseen löytyvät Myllyn Parhaan verkkosivuilta.