Uusi amerikkalainen hittirealitysarja ostettiin Suomeen

Viihdeuutiset · Stara.fi

MTV Oy on ostanut Cannesissa järjestettävillä kansainvälisillä televisioalan messuilla MIPTV:ssä esitysoikeudet tämän kevään uuteen amerikkalaiseen hittirealitysarjaan Undercover Boss.

Tämän kevään uudeksi hittisarjaksi Yhdysvalloissa on noussut CBS-kanavalla esitettävä realitysarja Undercover Boss. Ohjelma perustuu Channel 4 -kanavalla viime syksynä esitettyyn samannimiseen englantilaiseen versioon, missä yritysjohtajat naamioituvat tavallisiksi työntekijöiksi omaan yritykseensä. MTV Oy osti heti tuoreeltaan tavoitellun sarjan esitysoikeudet kumpaankin versioon.

Undecover Boss on mielenkiintoinen formaatti ja ohjelmakonsepti, joka on ollut tämän kevään isoin hitti Yhdysvaltojen suurimmalla kanavalla. Ohjelma on uudentyyppistä realitya: fiksua ja saa ihmiset hyvälle tuulelle, kommentoi MTV Oy:n ulkomaisten ohjelmaostojen päällikkö Jani Hartikainen.

Undercover Boss -sarjan jokaisessa jaksossa seurataan eri yritysjohtajaa tai -omistajaa, joka naamioituu viikon ajaksi tavalliseksi työntekijäksi yritykseensä. Pomolla on siten oiva mahdollisuus päästä näkemään ja kokemaan aidosti, minkälaisia työtehtäviä ja työntekijöitä yrityksessä on.

Amerikkalaisen tuotantoyhtiö Studio Lambertin CBS:lle luoman ja tuottaman amerikkalaisversion ensimmäinen jakso esitettiin kanavalla 7. helmikuuta heti Super Bowlin perään, ja se keräsi huikeat 38.6 miljoonaa katsojaa. Ohjelman ensimmäinen tuotantokausi sisältää yhdeksän jaksoa, ja sarjasta on tekeillä myös 2. tuotantokausi. Formaatin amerikkalais- ja englantilaisversiot esitetään tulevaisuudessa MTV3 -kanavalla myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana.