Kondomifirman kampanja meni liian pitkälle? Katso mainosvideo

Nettivideot Ohhoh! Viihdeuutiset · Stara.fi

Ehkäisyvälineiden markkinoinnissa on vuosien varrella nähty monenlaisia rohkeitakin kampanjoita, joista osa on päätynyt myös kukkahattumummojen ruodittavaksi. Nyt Olla Condoms -yritys on valjastanut Facebookin mukaan kampanjaansa, jonka kantavana ajatuksena ovat ei-toivotut lapset.

Mainoksessa nähdään kuinka mies saa yllättäen Facebook-kutsun ”yllätyslapseltaan”, jonka kaveripyyntö hänen tulisi vahvistaa. Kohua on kuitenkin aiheuttanut se, että kondomifirma kertoi mainoksessa perustaneensa lukuisia tekaistuja profiileja oikeiden nuorten miesten nimillä, mutta lisänneensä loppuun kirjaimet Jr.





Kuva: YouTube

Lapsen profiilisivulla oli linkki kondomimerkin verkkosivustolle. Ilmeisesti yritys ei ollut tietoinen, että Facebookiin ei saa perustaa tekaistuja profiileja ja että Facebookin käyttäjien ikäraja ei salli lasten liittymistä palveluun.