Musiikkivideosta valtava nettihitti: 5,2 miljoonaa katsojaa kahdessa päivässä – katso

Nettivideot Viihdeuutiset · Stara.fi

Innovatiivisista musiikkivideoistaan tunnettu yhdysvaltalainen indierock-bändi OK Go tuli maailmanlaajuisesti tunnetuksi juoksumattovideostaan, joka on katsottu yli 50 miljoonaa. Nyt OK Go on julkaissut uuden videon nimeltä Needing/Getting. Siitäkin on tullut välittömästi valtava nettihitti.

Uusi musiikkivideo on kuvattu autossa ja autolla Los Angelesin liepeillä. Siinä nimittäin käytetään myös soittimena autoa. Video sai kahden ensimmäisen päivän aikana 5,2 miljoonaa katselukertaa.

Vuonna 1998 Chicagossa perustettu OK Go saavutti maailmanlaajuisen läpimurron toisella albumillaan, ruotsalaistuottaja Tore Johanssonin kanssa työstetyllä Oh No -albumilla. Albumilta lohkaistun Here it Goes Again -singlen huikeasta juoksumattovideosta tuli yli 50 miljoonaa kertaa katsottu YouTube-suosikki, ja bändi pokkasi videostaan myös Grammyn.

OK Go julkaisi viimeisimmän, melankolisen mutta silti uransa tanssittavimman albuminsa Of the Blue Colour of the Sky viime tammikuussa. Bändin kolmannen pitkäsoiton tuotannosta vastasi The Flaming Lipsin ja MGMT:n kanssa työskennellyt Dave Fridmann. Levyltä lohkaistun singlen This Too Shall Passin musiikkivideosta tuli jälleen YouTube-hitti, ja videota katsottiin internetissä ilmestymisviikollaan ennätykselliset kuusi miljoonaa kertaa.

OK Go -yhtyeen musiikkia on kuvailtu sekoitukseksi Beckia, The Flaming Lipsia ja Princea. Aikaisemmin esimerkiksi Weezerin, Snow Patrolin, MGMT:n. kanssa keikkaillut kokoonpano kiertää parhaillaan Yhdysvaltoja, ja loppukesästä yhtye saapuu pitkän tauon jälkeen Eurooppaan. Oulun Musiikkivideofestivaaleilla OK Go:n jäsenet osallistuvat konserttinsa ohella myös seminaareihin, joista löytyy lisätietoa osoitteesta www.omvf.net.