Kiistelty suomalaisartisti onkin keksitty mainoshahmo – kampanja jatkuu yhä

Viihdeuutiset · Stara.fi

Verkossa on parin viime viikon ajan aiheuttanut runsaasti keskustelua uusi kotimainen artistitulokas Kristal, jonka Rahaa palaa -kappale on katsottu YouTubessa jo lähes 200.00 kertaa. Biisissä vierailee suosikkiräppäri Uniikki.

Kuva: YouTube

Nyt ”Suomen Lady Gaga” Kristal on paljastunut puhelinoperaattori Saunalahden keksityksi mainoshahmoksi. Kristal Blingström on todellisuudessa 26-vuotias näyttelijä, jonka nimeä ei ole paljastettu. Kohuttu kappale on Rähinä Recordsin tilaustyötä.

Kristalille oli keksitty lehdistötiedotteeseen singlemyynnin platinarajan ylittämisestä valheellinen taustatarina, jonka jotkut mediat uutisoivat sellaisenaan. Stara ei lehdistötiedotetta uutisoinut lainkaan. Ensimmäisenä artistin todellisesta taustasta kertoi Suosikki, ja nyt mainostaja on vahvistanut tiedot NYT-lehden haastattelussa.

– Päätimme viime keväänä luopua edellisestä mainoshahmostamme Laamasta. Tilalle keksittiin Kristal Blingström, järjettömän rikas perijätär, joka on ostanut itselleen poptähden uran, Elisan markkinointijohtaja Kaj Wasastjerna kertoi NYT-lehdelle.

Naisräppäri on aiheuttanut runsaasti keskustelua esimerkiksi Facebookissa, jossa ostettujen ja masinoitujen kommenttien lisäksi myös aidot ”haterit” ovat osaltaan levittäneet mainoskampanjaa haukkuessaan Kristalia värikkäin sanakääntein. Hahmon paljastuttua keksityksi sitä ei suinkaan haudata, sillä Kristal Blingström seikkailee vielä pitkään Saunalahden mainoksissa niin verkossa ja televisiossa kuin myös radiossa ja lehdissäkin.