Kampanja leviää Facebookissa: ”Vietetään Nipaton tammikuu”

Viihdeuutiset · Stara.fi

Jokunen viikko sitten monet suomalaiset äimistelivät erityisesti sosiaalisessa mediassa Dingo-yhtyeen uutta Facebookissa-kappaletta. Nyt Dingo-ilmiö saa jatkoa, kun samassa yhteisöpalvelussa kampanjoidaan Nipattoman tammikuun puolesta.

Erityisesti musiikkialan ammattilaisten keskuudessa kampanja on saanut jo suuren suosion, sillä kampanjaan kehottava valokuva on jaettu edelleen jo lähes tuhat kertaa.

– Ole valmis vaihtamana tarvittaessa radiokanavaa ja välttämään Dingoa käsitteleviä juttuja lehdistä. Sano rohkeasti EI Sinälle ja minälle, EI Nahkatakkiselle tytölle ja varsinkin JYRKKÄ EI Facebookissa-biisille, kampanjassa todetaan.

Dingon Facebookissa-kappale aiheutti siis kovasti keskustelua uudenlaisella konesoundillaan ja hieman totuttua kornimmalla sanoituksella. Stara tiedusteli asiaan Neumannin kantaa, ja rocktähti piti biisistä syntynyttä keskustelua ainoastaan hyvänä asiana.

– Tulee nyt vähän lonkalta mieleen vaikka vuosi 1984, jolloin ilmestyi Dingon ensimmäinen single Sinä ja minä. Muistan tässäkin yhteydessä ensimmäisen Dingo-biisin saaman kritiikin. Muistan myös sen kolikon toisen puolen, että ”onpa makee biisi”, Neumann kommentoi.

– Sinä ja minä sai osakseen aika paljon sitä, että ”Voi hitto mitä teinipaskaa” -kommenttia. Näköjään, kun jollain biisillä on sitä tartuntapintaa, niin kyllä se vaan sit vääjäämättä vie suuntaan sekä toiseen, että tykätään ja inhotaan. Se kuulunee tähän kuvioon.