Suuryrityksiä hakkeroitu urakalla Twitterissä – DJ-tähti syyllinen?

Digi Viihdeuutiset · Tim Isokivi

Kerroimme eilen kuinka Burger King -hampurilaisketjun Twitter-seuraajat yllättyivät, kun McDonald’sin väitettiin ostaneen Burger Kingin. Yhtiön edustajat kertoivat pian joutuneensa hakkerin pilan kohteeksi. Nyt muutkin yritykset ovat joutuneet saman hakkerin uhriksi.

Chrysler-autovalmistajan Twitter-sivuilla hakkeri väitti Jeep-automerkin tulleen myydyksi Cadillac-autovalmistajalle. Hän korvasi Jeepin Twitter-tilillä automerkin logon Cadillacin vastaavalla. Lisäksi hakkeri väitti Jeepin toimitusjohtajan polttavan kannabista.

– Sori kaverit… Ei enää Jeepin valmistusta, sillä toimitusjohtajamme jäi kiinni tekemässä tätä, luki automerkin Twitter-tilillä, koristettuna kuvalla piveä polttavasta miehestä.

Gizmondo-verkkosivuston mukaan asialla on todennäköisesti yhdysvaltalainen DJ Tony ”iThug” Cunha. Mies kerskui onnistuneella hakkeroinnillaan tytölle Facebook-yhteisöpalvelussa, käyttäen oikeaa nimeään. Tony ”iThug” on aikaisemminkin jäänyt kiinni internet-sivujen hakkeroinnista.