Pepsin makuiset juustonaksut markkinoille – vain Japanissa

Viihdeuutiset · Tim Isokivi

Uutisoimme taannoin Lay’s-yhtiön tuoneen Kiinan markkinoille uudenlaiset perunalastut, jossa yhdystyvät kanan ja Pepsi-colan maut. Kiinassa kolajuomia käytetään usein lihan marinoimiseen, ja erikoisia sipsejä kuvailtiinkin grilliruokien kaltaiseksi, mutta makealla jälkimaulla.

Nyt Cheetos-juustonaksumerkki on puolestaan tuonut Japanin markkinoille hieman samankaltaisen uutuustuotteen. Kyseessä ovat Pepsin makuiset juustonaksut, ja tuote onkin virvoitusjuomayhtiön ja Frito Lay -yhtiön yhteistyön tulosta. Los Angeles Times -lehden mukaan Pepsin makuisten juustonaksujen saama vastaanotto on ollut ristiriitaista.

Länsimaiset colajuoman ja juustosnacksien ystävät joutuvat kuitenkin pettymään, sillä PepsiCo-yhtiöllä ei ole suunnitelmia lanseerata vastaavanlaista tuotetta esimerkiksi Yhdysvaltain markkinoille. Los Angeles Timesin toimittaja tivasi yhtiön edustajalta, Jeff Dahnckelta, tullaanko uutuusmakua pian löytämään myös Yhdysvaltain kauppojen hyllyiltä. Vastaus oli kuitenkin ehdottoman kielteinen.