Mainosvideo ei herkimmille – japanilaismainos säikäyttää pahemman kerran

Viihdeuutiset · Terhi Piiroinen

Mainoselokuvat ovat parhaimmillaan muutaman minuutin pituisia taidonnäytteitä, jotka jäävät katsojansa mieleen itämään. Olemme usein kertoneet taidokkaista mainoksista, jotka ovat yleensä suurten yritysjättien käsialaa. Viimeksi maailmanlaajuista mainetta niitti Volvon ja Van Dammen rekkamainos.

Kuva: YouTube
Kuva: YouTube

Verkossa on viikonlopun ajan tiiiviisti kiertänyt linkki japanilaisesta rengasmainoksesta, joka säikäyttää katsojansa. Mainosta ei suositella herkempien katsottavaksi, vaikka se on kerännyt YouTubessa liki viisi miljoonaa katselukertaa.

Mainoksessa markkinoidaan Autoway-yrityksen talvirenkaita hyvin omintakeisella tyylillä. Video muistuttaa katsojaansa renkaiden pidon tärkeydestä etenkin lumisateen keskellä. Pahimmassa tapauksessa mainonnan kohde lirauttaa videon aikana housuunsa. Teitä on varoitettu.