Nerokas DHL-mainoskampanja – kilpailijoista tehtiin mainostajia

Viihdeuutiset · Stara.fi

Mainonnan ja markkinoinnin tärkein tavoite on saada oikean kohderyhmän mieliin muistijälki tuotteesta ja sen laadusta. Tavoitteiden saavuttamisessa ei aina tarvita monimutkaisia ja kalliita ajatusmalleja, sillä usein yksinkertaisin ratkaisu on paras. Nyt sellaisesta nähdään esimerkki.

YouTube
YouTube

Verkossa ihastuttaa video, jossa nähdään DHL-kuriiriyhtiön mainokset esillä todella odottamattomissa paikoissa, eli yhtiön kilpailijoiden kuljetettavana. Kampanja toteutettiin siten, että kilpailijoiden kuljetettavaksi annettiin suuria paketteja, joissa luki ”DHL on nopeampi”.

Mainos painettiin materiaalille, joka vaihtaa väriä lämpötilan mukaan, jotta paketit saatiin jakoon ilman kampanjan paljastumista. DHL on itse ilmoittanut Consumerist-julkaisulle, ettei se ole kampanjan takana. Kampanja toteutettiin mainostoimiston kilpailutyöksi, joka levisi kuitenkin pian julkisuuteen.