Hupsista, Applen mainonta meni nolosti pieleen

Digi Viihdeuutiset · Terhi Piiroinen

Mainonnassa liikkuu paljon rahaa ja yritysten markkinointiosastoilla on tekemistä uusien ja parempien ideoiden toteuttamisessa. Yksi tärkeä mainonnankeino on markkinoinnin onnistunut ajoittaminen, esimerkiksi vallalla olevia uutisia ja virtauksia hyödyntäen.

apple27032014

The New York Timesin viimeisin Applen iPad Air -tuotteen mainos on mennyt todella poskelleen. Ei siksi, että mainoksen sisältö olisi aiheuttanut nolon tilanteen, vaan lähinnä ilmoituksen sijoitus on mennyt pieleen. Mainoksen alapuolella on nimittäin uutinen mereen uponneesta malesialaiskoneesta. Yläpuolella olevassa Applen mainoksessa on vedenalainen sukelluskuva.

Tämä aiheuttaa kiusallisen mielleyhtymän kuluttajissa. Tapaus on hieman samanlainen kuin taannoin Titanicin mainoskatkolla Suomessa nähty risteilyaluksen mainos. Harvaa kiinnostaa varata itselleen risteilyä silloin, kun katselee televisiosta maailman tunnetuimman laivan uppoamistarinaa.