Vaalikampanja kuin realitysarja – tätä ei Suomen vaaleissa nähdä

Viihdeuutiset · Terhi Piiroinen

Suomessakin seurataan Liv-kanavalla esitettävää Hulluna häämekkoihin -televisiosarjaa, jossa naimisiin meneville naisille yritetään etsiä mahdollisimman kaunista häämekkoa elämän tärkeintä tapahtumaa varten. Yhdysvalloissa ohjelmaa esittää TLC-kanava.

YouTube
YouTube

Nyt ohjelmasta on tehty parodiaversio, joka on oikeastaan poliittiseen mainontaan uudella otteella tarttuvan kampanjan avaus. Floridalainen kuvernööri Rick Scott pyrkii nyt jatkokaudelle, ja on panostanut miljoona dollaria mainokseen, joka on kuin Hulluna häämekkoihin -ohjelman spin off. Sarjan alkuperäinen nimi on Say Yes to the Dress, mutta mainoksessa se on muutettu muotoon Say Yes to Rick Scott.

Erilainen mainos jää mieleen. Talking Points Memo -julkaisu kuitenkin kysyy, että kenelle kampanja on suunnattu? TLC-televisiokanavan hömppäsarjoja tuijotteleville nuorille naisille? Harva kohderyhmän ulkopuolelle jäävä ymmärtää ideaa, vaikka sanoma meneekin perille.