Super Bowl -mainos koskettaa jokaista isää: ”Mikä tekee isästä vahvan?”

Viihdeuutiset · Annukka Heikkilä

Yhdysvaltain Super Bowl -sesonki on mainostajien ja markkinoijien otollisinta aikaa tavoittaa kuluttajat, sillä ihmiset ympäri maailman seuraavat amerikkalaisen jalkapallon loppuotteluita. Niinpä suuret brändit panostavat juuri sesongin aikana julkaistaviin mainoksiin.

YouTube
YouTube

Hyvänä esimerkkinä kuluttajiin vetoavasta mainoskampanjasta on Dove -brändin koskettava mainos. Miehille suunnattu mainos kertoo herttaisella tavalla mikä tekee miehistä vahvoja. Ihonhoitotuotteisiin erikoistunut Dove esittelee mainoksessa joukon vahvoja miehiä, eli perheenisiä.

Mainos sisältää sanoman, jonka mukaan huolehtiminen ja välittäminen tekee miehestä vahvan. Perheestä huolehtiminen usein vaatikin monelta isältä erityistä vahvuutta, jotta arki sujuu. Mainos kiteyttää kauniisti isän ja lasten välisen suhteen.