Olutmainos antaa tärkeän opetuksen

Viihdeuutiset · Annika Kela

Carlton Draught -oluen taannoin julkaistu mainosvideo on saavuttanut maailmanlaajuista näkyvyyttä omaperäisellä ja hauskalla ideallaan. Mainoksen ajatus on erittäin yksikertainen ja tärkeä; Jos juot, niin älä aja autoa.

Hulvattomassa mainoksessa joukko rikollisia saapui keikkansa jälkeen baariin oluelle. Pian miehet huomasivat, että kapakassa oli heidän lisäkseen joukko poliiseja. Tuoppi huurteista oli miehille vastustamaton houkutus.

Vastuulliset rikolliset päättivät karata poliiseja juosten, sillä eihän olutta nauttineena voi ajaa autoa. Samoin tekivät myös poliisit, ja pian miesten pakomatka oli kuin toimintaelokuvan takaa-ajosta, mutta ilman autoja.

Mainos päättyi siihen, että miehet onnistuivat pakenemaan poliiseja ravintolalaivalle. Olutmainos on ollut menestys, ja vastuullinen opetus on tuotu esille erinomaisella tavalla. Mainoksen mukaan jopa lakia kunnioittamattomat rikolliset ovat sitä mieltä, että jos alkoholi maistuu, niin autolla ei silloin ajeta.