10 askelta helpompiin aamuihin – näin treenaat itsestäsi aamuvirkun

Lifestyle · Annukka Heikkilä

Osa ihmisistä kykenee heräämään joka aamu virkeänä hymy kasvoillaan kun taas osalle herätyskellon soiminen on aina merkki alkavasta taistelusta, jossa yleensä hävitään ja vielä monen torkuttamisen jälkeen. Vain yksi kymmenestä ihmisestä on luonnostaan aamuihminen, mutta muut voivat treenata itsestään sellaisen.

Jos sinulla on hyvä syy siihen, minkä vuoksi aamulla olisi hyvä herätä varhain ja virkeänä, kannattaa alkaa treenaamaan itsestään aamuvirkkua. Metro-lehti listasi tuotteliaisuusvalmentajana toimivan Dan Lucan kymmenen neuvoa siihen, miten itsestään saa koulutettua aamuihmisen.

1. Löydä tarpeeksi houkutteleva syy herätä varhain. Tämä voi olla esimerkiksi perheellisellä ihmisellä rauhallinen aamupalahetki ja oma aika.

2. Luo itsellesi visuaalinen kuva siitä, miten heräät virkeänä hymy kasvoillasi levollisten yöunien jälkeen.

3. Nouse sängystä heti, kun kello on soinut.

4. Sitoudu antamaan itsellesi laatuaikaa heti ensimmäisenä asiana aamulla.

5. Löydä kaveri, joka herää samaan aikaan. Soittakaa aamulla toisillenne ja rupatelkaa kuulumiset.

6. Herää joka viikko viisi minuuttia aiemmin niin kauan, kunnes toivottu heräämisaika on saavutettu.

7. Löydä aamurutiini, josta nautit niin paljon, että aamulla et tarvitse neuvotteluaikaa herätyskellon kanssa.

8. Nuku joka yö vähintään seitsemän tuntia.

9. Jos nukut jonain aamuna pitkään, anna itsellesi armoa ja jatka aamurutiinejasi seuraavasta päivästä lähtien.

10. Liity niiden superihmisten joukkoon, jotka heräävät viideltä aamulla ja elä elämääsi täysillä joka päivä.

Uusimmat