Älä ole sohvaperuna – selätä laiskuus minuuteissa!

Fitness Terveys Viihdeuutiset · Terhi Piiroinen

Laiskuus lisääntyy liikkumattomuuden myötä. Siksi jokaisen velttoilijan pitäisikin kiinnittää huomiota saamattomuuden selättämiseksi ja asettaa itselleen tavoitteita jokaiselle päivälle. Tee vähän kerrallaan ja pinon päältä.

Japanilainen kaizen on elämäntapa, jossa tehtäviä suoritetaan pienin askelin. Sen avulla voi saavuttaa suurempia tuloksia pienempiin kokonaisuuksiin keskittymällä. Kaizen-ajattelumalli on oiva keino laiskuuden poistamiseen. Jos henkilöllä on esimerkiksi edessään kasa puhdasta pyykkiä, ei hänen kannata ajatella viikkaamista ja silittämistä yhtenä isona tehtävänä.

Sen sijaan voi asettaa itselleen määräajan, jonka puitteissa pitää viikata mahdollisimman paljon pyykkiä kaappiin. On mahtavaa huomata, että kasa pienenee melkoisesti jo yhdessä minuutissa, ja tämä jos mikä kannustaa jatkamaan. Lopulta kaikki pyykit ovat kaapissa. Samaa ideologiaa voi hyödyntää kaikilla elämänalueilla. Jatkuva pienissä asioissa onnistuminen on ajattelumallin kantavana voimana.

Lähde: I Heart Intelligence

Uusimmat