Nokian omistama yhtiö lanseerasi älyhiusharjan – tutkii hiuksia ja neuvoo hoitamisessa

Digi · Tim Isokivi

Äly-etuliitteillä varustettujen arkisten esineiden määrä kasvaa päivä päivältä. Nyt Kosmetiikka-alan yritys L’Oréal ja nykyään Nokian omistama Withings-yhtiö ovat lanseeranneet jo älyhiusharjan.

Kératose Hair Coach on varustettu sensoreilla, jotka keräävät tietoa harjan käytön aikana. Älyhiusharja muun muassa tunnistaa esimerkiksi käytetäänkö sitä kuiviin vai kosteisiin hiuksiin, ja varoittaa värisemällä mikäli käyttäjä harjaa hiuksia liian kovakouraisesti.

Älyhiusharjan mukana tulee käyttäjälle laadusta ja tarjoaa hiustenhoitoon liittyviä vinkkejä tarjoava sovellus. Vinkit perustuvat Kératose Hair Coachin keräämiin ja analysoimiin tietoihin. Noin 190 euron hintainen älyharja ilmestyy kauppoihin Gizmodo-sivuston mukaan vielä vuoden 2017 aikana.