Näin voit paremmin – 10 niksiä onnellisempaan arkeen

Terveys Viihdeuutiset · Annukka Heikkilä

Kiireisen arjen keskellä omasta itsestään huolehtiminen toisinaan unohtuu. Asiantuntijoiden mukaan omasta hyvinvoinnista tulisi kuitenkin huolehtia päivittäin erilaisilla keinoilla, joita on olemassa muitakin liikunnan ja terveellisen ravinnon lisäksi.

Hyvinvoinnille ja terveydelle omistautuneet Katia Narain Phippips ja Nadia Narain paljastivat Healthista-sivustolle heidän parhaat niksinsä, joiden avulla ihmiset voivat keskittyä päivittäin omaan hyvinvointiinsa.

1. Tunnustele oloasi

Tunnustele oloasi muutaman minuutin ajan joka aamu. Ole tietoinen kehostasi ja mieti miltä sinusta tuntuu niin henkisesti kuin fyysisestikin.

2. Liikuta itseäsi

Liiku joka aamu edes muutamien minuuttien ajan. Parhaassa tapauksessa tee aamuisin suosikkitreenisi.

3. Pidä itsestäsi

Älä ole liian ankara itsellesi. Katso peilikuvaasi hyväksyen ja opettele pitämään itsestäsi.

4. Tuo luonto lähellesi

Kävele luonnossa säännöllisesti. Tuo osa luontoa myös kotiisi viherkasvien muodossa.

5. Syö hyvä välipala

Syö ravitseva ja energisoiva välipala, joka ei aiheuta romahdusta. Vältä siis sokeria ja kofeiinia.

6. Tee ruokaa

Ruoanlaitto on terapeuttista, minkä lisäksi itsensä ravitseminen on palkitsevaa.

7. Ota kylpy

Rentoudu iltaisin kylvyssä äläkä turvaudu aina viinilasilliseen tai televisioon.

8. Lopeta sarjojen ahmiminen

Katso pari jaksoa suosikkiohjelmaasi rentoutuaksesi. Vältä kuitenkin jo nähtyjen ohjelmien katsomista useamman tunnin ajan, koska niistä jää vain saamaton ja huono olo.

9. Ota omaa aikaa

Lisää itsellesi omaa aikaa kalenteriisi, että varmasti muistat myös pitää sen.

10. Rakasta

Hymyile ihmisille, ole ystävällinen, lempeä ja kohtelias. Tämä parantaa muiden olon lisäksi myös omaa hyvinvointiasi.

Uusimmat