McDonald’sin asiakkaat saatiin tekemään terveellisempiä valintoja yllättävällä tavalla

Pikaruokaloiden asiakkaita voidaan saada tekemään terveellisempiä valintoja yksinkertaisilla tavoilla. Tämä kävi ilmi McDonald’sin tilauskioskeissa tehdyllä kokeella.

------

McDonald’s vaihtoi juomavaihtoehtojen järjestystä kioskeissa kolmeksi kuukaudeksi vuonna 2016. Normaalisti listan ensimmäisenä vaihtoehtona on Coca-Cola, mutta tuolloin sen tilalla oli Coca-Cola Zero.

Manchesterin ja Warwickin yliopistojen tutkijat huomasivat sokerittoman colan myynnin nousseen jopa 30 prosentilla. Sokeria sisältäneen Coca-Colan myynti sen sijaan laski seitsemän prosentin verran.

The Telegraph -lehden mukaan tutkijat uskovat monien asiakkaiden valitsevan sokeria sisältävän Coca-Colan puhtaasti tavan vuoksi. Sokerillisen ja sokerittoman juoman sijaitseminen eri kohdissa saattoi saada heidät miettimään uudelleen valintojaan.