Suomen parhaita radiomainoksia etsitään – mukaan voi vielä ilmoittautua

Viihdeuutiset · Tim Isokivi

Kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia järjestää vuosittaisen Kaiku-kilpailun, jossa etsitään parhaita kotimaisia radiomainoksia. Kilpailun tavoitteena on kehittää suomalaisen äänimainonnan tasoa, lisätä sen arvostusta ja kohottaa tekijöiden ammattitaitoa.

Tämän vuoden Kaiku-kilpailuun voi ilmoittaa mainoksia, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla 16. marraskuuta 2020 – 31. joulukuuta 2021 välisenä aikana. Radiomainoksia ja radiomainossarjoja voi ilmoittaa mukaan kilpailuun 17. tammikuuta 2022 saakka. Tarkemmat ohjeet löytyvät Kaiku-kilpailun kotisivuilta.

Kilpailussa on tänä vuonna kahdeksan kategoriaa: Tuotteet, palvelut, paikallinen, musa/jingle, yhteiskunnallinen, yrityskuva, yritysvastuu ja teho. Lista jatkoon päässeistä mainoksista julkaistaan helmikuussa 2022. Parhaat mainokset palkitaan lopulta KaikuGaalassa maaliskuussa 2022.