Suomalaiselle hittipelille jatkoa – neljä miljoonaa pelaajaa päivittäin

Digi · Terhi Piiroinen

Fingersoft on oululainen pelistudio, jonka ydintoimintaa ovat hauskat, suuren yleisön mobiilipelit. Yritys on tunnettu hittipeleistään Hill Climb Racing ja Hill Climb Racing 2, joilla on maailmanlaajuisesti yli kaksi miljardia latausta. Nyt kehitteillä on pelin kolmas versio yrityksen kymmenvuotissyntymäpäivän kunniaksi.

– Olemme ylpeitä voidessamme vahvistaa näin juhlavuoden lopulla, että toistaiseksi menestynein pelisarjamme on saamassa jatkoa Hill Climb Racing 3 -pelin kehityksen aloittamisen myötä. Merkittävimpiä muutoksia aikaisempiin pelisarjan peleihin ovat reaaliaikainen moninpelimahdollisuus ja 3D-grafiikka, kertoo Fingersoftin toimitusjohtaja Jaakko Kylmäoja.

– Tuskinpa kymmenen vuotta sitten kovinkaan moni olisi uskonut, että pelin menestys kestää näin pitkään. Kehitämme jatkuvasti pelejämme eteenpäin, ja alkuperäinen Hill Climb Racing -peli on myös edelleen kovassa käytössä pelaajien keskuudessa: vuonna 2021 pelin pariin löysi yli 220 miljoonaa uutta pelaajaa, joka tarkoittaa keskimäärin 600 000 latausta joka päivä. Pelillä oli keskimäärin yli neljä miljoonaa käyttäjää per päivä, Kylmäoja kertoo.