BBC maksoi 8,2 miljoonaa euroa uudesta ilmeestä – huomaatko mitään eroa?

Viihdeuutiset · Terhi Piiroinen

British Broadcasting Corporation eli BBC on Britannian yleisradioyhtiö. Yritys on muuttanut graafista ilmettään jo tovi sitten, mutta kustannukset on paljastettu julkisuuteen nyt. Ihmiset ovat raivostuneita, koska BBC:n uusi ilme on maksettu veronmaksajien pussista.

Uudessa logossa on käytetty pienempää fonttia. Fontti on nimeltään BBC Reith yrityksen ensimmäisen toimitusjohtajan John Reithin kunniaksi. Logo ei näytä juurikaan erilaiselta vanhaan verrattuna, mutta kirjaimet näyttävät olevan hieman pienempiä kunkin lohkon sisällä. Yhtiö yritti ensin salata summan, mikä brändiuudistukseen on mennyt.

Uudistus maksoi 7.261.039 puntaa, eli 8,2 miljoonaa euroa.

Expressin mukaan logon lisäksi uudistukseen kuului ilmeen uudistaminen tärkeimmille TV-kanaville BBC One, Two ja Four sekä muille palveluille, kuten iPlayer, BBC Sounds, Weather, Sport ja Bitesize. Vaikka logon tarkkaa hintaa ei ole tiedossa, jonka yritys maksoi yksinkertaistetusta lohkopohjaisesta logostaan, vaihtelevat arviot noin 1,8 miljoonan euron tienoilla. Kyseessä on maailman kalleimpien logojen joukkoon liittyvä tunnus.