Kahvilan asiakas valitti tilauksesta hätänumeroon – poliisi julkaisi puhelun

Viihdeuutiset · Tim Isokivi

Hätänumeroihin tulisi soittaa vain todellisten hätätilanteiden hetkellä. Tästäkin huolimatta hätäkeskukset eri puolilla maailmaa saavat puheluita ihmisiltä, jotka haluavat valittaa vähäpätöisemmistä ongelmista.

Kanadan Peelin alueen poliisi joutui muistuttamaan sosiaalisessa mediassa, etteivät kahvilatilauksiin liittyvät ongelmat ole yleensä hyvä syy soittaa hätänumeroon. Viranomaisten kerrottiin saaneen alueella 125 000 turhaa puhelua viime vuonna. Poliisi jakoi nauhoitteen hätäkeskuksen taannoin saamasta hämmentävästä puhelusta.

– Niin elikkäs, ostin jääkahvin Tim Hortons -kahvilasta, soittaja kuvaili.

– Onko kyse henkeä uhkaavasta hätätilanteesta?, hätäkeskuksen työntekijä keskeytti nopeasti.

– No ei, juttu on näin että ostin jääkahvin, mutta he eivät anna minulle korvaavaa tuotetta, soittaja paljasti.

Hätäkeskuksen tyynenä pysynyt työntekijä tarjoutui antamaan soittajalle poliisin ei-kiireellisille ongelmille tarkooitetun numeron. Soittaja kuitenkin totesi, ettei hän tarvitse sitä.

@torontostar Peel police share 911 call where man called to complain about Tim Hortons coffee. Officers used the example to warn residents to be more discerning when making emergency calls. The agency received nearly 125,000 misuse calls and 180,000 hang-ups in 2022. #911calls #peelpolice #timhortons #911call #911dispatcher #911whatsyouremergency #ontario ♬ original sound – Toronto Star