Moni käyttää Mobilepay-sovellusta paitsi rahansiirtoon toisille käyttäjille, myös ostosten maksamiseen kaupoissa. Vuodenvaihteessa Mobilepay kuitenkin lakkaa toimimasta suuressa osassa suomalaiskauppoja.
Mobilepay kertoo tiedotteessaan blutetooth-yhteyden kautta maksupäätteille tehtävien maksujen lakkaavan toimimasta 31. joulukuuta 2023. Näin ollen maksaminen ei onnistu enää K- ja S-ryhmän kauppojen kassoilla. Muutoksen syynä on yhtiömuutos.
– MobilePay sekä norjalainen Vipps yhdistyivät aiemmin keväällä 2023 yhdeksi Vipps MobilePay-yhtiöksi. Muutoksen myötä tulemme yhdistämään palveluitamme uudelle tekniselle alustalle. Tästä syystä Bluetooth-yhteydellä maksaminen maksupäätteellä lakkaa toistaiseksi, Mobilepayn sivuilla kerrotaan.
Mobilepay-tiliin yhdistetyt nykyiset kanta-asiakkuudet säilyvät vuodenvaihteeseen asti. Uusien kanta-asiakkuuksien aktivoiminen ei kuitenkaan ole enää mahdollista.
Mobilepaylla voi jatkossakin maksaa kassoilla, joissa maksaminen onnistuu lyhytnumerolla tai QR-koodilla. Yhtiö kertoo tutkivansa mahdollisuuksia jatkaa yhteistyötä K- ja S-ryhmien kanssa tulevaisuudessa.
Voit lisätä Staran Googlen ensisijaiseksi lähteeksi klikkaamalla tästä ja ruksittamalla laatikon. Voit myös lukea lisää tähän artikkeliin liittyvistä teemoista ja aiheista, kuten kauppa, ruokakauppa tai laajemmin samasta aihealueesta Digi, Viihdeuutiset -osioistamme.