Onko autossasi nastarenkaat? Siitä voi napsahtaa sakot

Autot Viihdeuutiset Toimittaja:

Kevään vaihteleva sää on saanut monet autoilijat vaihtamaan menopelinsä alle kesärenkaat tavanomaista myöhemmin. Sää alkaa kuitenkin olla varsinkin Suomen etelä- keskiosissa sen verran keväinen, että poliisi alkaa sakottamaan nastarenkaita edelleen käyttäviä autoilijoita.

– Jos ja kun sääennusteet pitävät paikkansa, niin alkaa olla aika siirtyä nastattomiin renkaisiin Keski- ja Etelä-Suomessa, kertoi poliisitarkastaja Heikki Kallio viime viikolla X-viestipalvelussa.

Tieliikennelain mukaan nastarenkaiden käyttö on sallittua 1. marraskuuta 31. maaliskuuta, mutta myös muina ajankohtina sään niin vaatiessa. Maanantaina 13. toukokuuta alkavalle viikolle on luvattu pitkälti 10-20 asteen lämpötiloja. Suuressa osassa maata talvirenkaille on siis tuskin enää käyttöä.

Voit lisätä Staran Googlen ensisijaiseksi lähteeksi klikkaamalla tästä ja ruksittamalla laatikon. Voit myös lukea lisää tähän artikkeliin liittyvistä teemoista ja aiheista, kuten , , , , tai laajemmin samasta aihealueesta Autot, Viihdeuutiset -osioistamme.

PS: Lue lisää autoista Tyyliniekka.fi -verkkolehdestä.