Pelaamisen ystäville on tarjoiltu iloisia ja epäilemättä odotettuja uutisia. Kotiin sulkeutuminen pelien äärellä ei ole ainoastaan hyväksyttävää vaan tällä hetkellä jopa suositeltavaa.
Maailman terveysjärjestö WHO on aloittanut peliteollisuuden kanssa #PlayArtTogether, eli pelatkaa yhdessä erillään -kampanjan. Tarkoituksena on rohkaista ihmisiä viettämään aikaa kotonaan pelien äärellä koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi.
– Pelit ovat uniikki tapa olla yhdessä ystävien ja perheenjäsenten kanssa vaikka emme voisikaan olla yhdessä fyysisesti, Riot Games -yhtiö twiittasi.
WHO Yhdysvaltojen edustaja Ray Chambers kiitää tiedotteessa peliteollisuutta Covid-19 -pandemian vastaisessa työssä. Tuoreen kampanjan tavoitteena on rohkaista yhä useampia ihmisiä pysyttelemään terveinä samalla kun he auttavat tartuntojen käyrän mataloittamisessa ja henkien pelastamisessa.
We’re joining @WHO and game studios around the world to #PlayApartTogether to flatten the curve of COVID-19. Games are a unique way to stay connected with friends and family, even if we can't be together physically. pic.twitter.com/MorVdfHc9H
— Riot Games (@riotgames) March 28, 2020
Voit lisätä Staran Googlen ensisijaiseksi lähteeksi klikkaamalla tästä ja ruksittamalla laatikon. Voit myös lukea lisää tähän artikkeliin liittyvistä teemoista ja aiheista, kuten koronavirus, pelaaminen tai laajemmin samasta aihealueesta Digi, Pelit, Terveys -osioistamme.