Fazerin aprillipila ei ollutkaan pelkkää aprillia

Fazer julkaisi 1. huhtikuuta eli aprillipäivänä sosiaalisessa mediassa mainoksen yhden palan One Piece -suklaalevystä. Moni oletti kyseessä olevan vain kuvanmuokkauksen avulla toteutettu aprillipila. Kyse ei kuitenkaan ollut täysin pelkästä vitsistä.

------

Fazer julkaisi seuraavana päivänä somevideon, joka osoittaa yhtiön todella valmistaneen yhden ison palan suklaalevyjä. Videolla erikoista suklaalevyä ihmettelee F.C. Gillan riveissä pelaava jalkapalloilija Roope Rannisto. Markkinointiuutiset-lehden mukaan suklaalevyjä saivat myös muun muassa somevaikuttajat Miisa Grekov, Chachi Hildén ja Karoliina Tuominen.

One Piece -mainoskampanja alkoi torstaina myös Helsingin kaduilla. Fazerin Sinisen markkinoinniista vastaava NIklas Lindroos kommentoi tiedotteessa totuuden olevan paras lähtökohta markkinoinnille myös aprillipäivänä.

– On helppo tunnistaa itsensä sanomasta ”noh, jos nyt yhden palan otan”, Lindroos kertoi.

Voit lukea Starassa myös lisää tähän kyseiseen artikkeliin liittyvistä aiheista, kuten , tai laajemmin aihealueesta Ruoka Viihdeuutiset.