Näin ihmiset käyttävät aikansa netissä – tuliko yllätyksenä?

Digitaalisen markkinoinnin ammattilaiset tutkivat, mihin ihminen oikeasti käyttää aikansa verkossa. Eniten internetissä vietetään aikaa sosiaalisen median parissa, toiseksi eniten luetaan viihdeuutisia ja kolmanneksi eniten he tekevät ostoksia verkkokaupoista.

------

Tutkijat jakoivat ihmisten internetkäyttäytymisen yhteen tuntiin, josta sosiaalisessa mediassa pyörimiseen käytettiin peräti neljäsosa. Viihteen parissa ihmiset sen sijaan viihtyivät tunnista yhteensä noin kymmenen minuuttia, kun taas verkko-ostoksiin käytetään noin viitisen minuuttia.

Tulos saattaa yllättää, sillä esimerkiksi aikuisviihteeseen käytetään ajasta vain murto-osa, eikä sähköpostejakaan lueta tutkimuksen mukaan kuin muutaman minuutin ajan päivässä. Daily Mailin mukaan amerikkalaiset käyttivät eniten sosiaalista mediaa. Tutkimukseen osallistui 25 miljoonaa internetin käyttäjää ja sen toteutti Experian Marketing Services -yhtiö.