Tässä on historian kuolatuin mainoskuva: ”Wonderbra, Hello Boys…. ”

Viihdeuutiset · Stara.fi

Mainosmaailmassa tehdään runsaasti tutkimuksia siitä millaiset mainokset vetoavat kulloiseenkin kohderyhmään. Nyt Outdoor Media Center on selvittänyt tutkimuksessa mainoksia, jotka ovat jääneet erityisesti ihmisten mieliin. Yksi sellainen oli ylitse muiden.

Kyseessä on nimittäin Hello Boys -mainoskampanja, jossa huippumalli Eva Herzigova esitteli Wonderbra-rintaliivejä ensimmäisen kerran vuonna 1994. Tuolloin sana ”rinvavako” sai täysin uuden merkityksen, ja kuvaa ovat sittemmin kuolanneet kymmenetmiljoonat miehet ympäri maailmaa. Mainos nousi aikoinaan myös uutisiin, kun se pysäytti liikennettä ja aiheutti liikenneonnettomuuksia. Samalla mainos nosti Herzigovan huippumalliksi.

eva herzigova wonderbra

Muut tutkimuksessa kymmenen kärkeen sijoittuneet mainokset olivat pääosin poliittisia kampanjoita, mutta mukaan mahtui myös His Masters Voice -klassikko vuodelta 1901 sekä Beanz Meanz Heinz -kampanja vuodelta 1966.