Olutmainos suututti kokonaisen kansakunnan – kampanjalle nolo loppu

Viihdeuutiset Kirjoittaja: , toimittaja Ilmoita virheestä, Tietoa meistä
Toimitusperiaatteet

Kerroimme taannoin kuinka Top Gear -ohjelman juontajakolmikon sanailu suututti meksikolaiset. Tällä kertaa samaan on pystynyt Coors-olutmerkin mainoskampanja, jossa puertoricolaiset leimataan juopoiksi.

MAINOS ALKAA
MAINOS LOPPUU

Muiden muassa New Yorkin kaupungin bussikatoksissa esillä olleessa olutmainoksessa nähtiin muiden muassa olutpulloja, joiden alla luki sana ”emboricuate”. Sana tarkoittaa espanjaksi ”tule puertoricolaiseksi”, joten maan kansalaiset ymmärsivät mainoksen nimittävän heitä juopoiksi. Toisessa mainoksessa nähdään olutmerkin logo ja runsaasti puertoricolaisia ihmisiä juhlimassa.

Kampanjasta nousi suuri kohu ja jopa newyorkilainen senaattori Ruben Diaz lähetti Coorsille kirjeen, jossa todettiin mainoksen väittävän oluenjuonnin olevan merkittävä osa puertoricolaisten elämää. Lopulta olutyhtiö joutui keskeyttämään kampanjan ja pyytämään julkisesti anteeksi.


Kuva: HeyLatino / Eduardo Figueroa

Voit halutessasi lukea Starassa myös lisää juuri tähän artikkeliin liittyvistä teemoista ja aiheista, kuten tai laajemmin tästä aihealueesta Viihdeuutiset -osioistamme.