Näin pieni tuunaus muutti mainosten sanoman

Viihdeuutiset · Neea Jokinen

Kaupunkien ydinkeskustassa nähdään usein valtavia mainoksia, joiden sanoma tai mainostettava tuote ei miellytä monia. Jotkut töhrivätkin mainostauluja ”parannellakseen” niiden ulkonäköä. Nyt verkossa on julkaistu kuvasarja mainoksista, jotka ovat joutuneet muun muuassa graffitimaalajien käsittelyyn.

Kuva: Oddee.com

Kuvakoosteessa nähdään myös H&M-yrityksen äskettäin kohua aiheuttanut mainoskuva, johon oli lisätty Photoshop-ohjelmasta tuttu työkalupalkki. Kuvissa nähdään myös aiemminkin verkossa levinnyt mainos Marley & Me -elokuvasta, jonka päätähtiä ovat Jennifer Aniston ja Owen Wilson. Valtavan katumainoksen alalaitaan on nimittäin lisätty teksti, joka paljastaa elokuvan loppuratkaisun. Katso koko kuvasarja tästä.

Kuva: Oddee.com

Maailman tunnetuin graffititaiteilija Banksy on päässyt myös vaikuttamaan erääseen mainokseen ja toisessa mainoksessa Lord of War -elokuvan yhteyteen on lisätty George W. Bushin kasvot. Kansainvälisten hampurilaisketjujen mainoksissa viitataan ohitusleikkaukseen ja diabetekseen.



Uusimmat