Kahvila muutti hinnoittelua – epäkohtelias maksaa enemmän!

Lifestyle · Anna Poikkimäki

Moni puhuu karman käsitteestä ja siitä, että negatiivisuus palaa lähettäjänsä luo moninkertaisena. Joskus nopeammin kuin arvaisikaan. Nyt ranskalainen kahvila on ottanut käytäntöön tavan, jolla se veloittaa epäkohteliailta asiakkailtaan enemmän kahvista.

Nizzalaisen La Petite Syrah -kahvilan omistajat haluavat kannustaa asiakkaitaan kohteliaisuuksiin hinnoittelumenetelmällään. Kalleimmillaan töykeä asiakas joutuu pulittamaan kahvista 7,30 euroa. Asiat ovat toisin heille, joille äiti on opettanut kotona käytöstapoja.

Kohtelias asiakas, joka muistaa kiittää, maksaa kupposesta 4,40 euroa. Mikäli asiakas myös tervehtii työntekijöitä, kahvi maksaa hänelle vain 1,50 euroa. Kahvilan omistajan Fabrice Pepinon mukaan käytäntö alkoi vitsistä, kun lounasaikaan ihmiset olivat stressaantuneina töykeitä henkilökunnalle.

– Se on meidän tapamme sanoa, että pysy tyynenä ja jatka siihen tyyliin, kertoi Pepino Female First -lehdelle.