Scarlett Johanssonin mainos kiellettiin – farssi vai nerokas täysosuma?

Viihdeuutiset · Stara.fi

Viime päivien kohutuimpiin televisiomainoksiin lukeutuu Scarlett Johanssonin tähdittämä videopätkä, joka oli määrä esittää maailman kalleimmalla mainoskatkolla Super Bowlin yhteydessä. Mainosta haukuttiin ensin noloksi farssiksi, ja nyt sen esittäminen on yllättäen kielletty.

YouTube
YouTube

Noloksi mainosta kritisoitiin alunperin siksi, että siinä mainoksesta yritettiin tehdä väkisin viraalivideota, joka leviäisi laajalti sosiaalisessa mediassa. Mainoksen lopussa Johansson viittasi vielä Pepsiin ja Coca-Colaan, ja nyt tämä maininta on johtanut mainoksen kieltämiseen Super Bowlin mainoskatkolla. Kielletty hedelmä houkuttelee aina, joten kieltämisen seurauksena videosta on tullut ympäri maailmaa ihmetelty viraalimainos, josta alunperinkin haettiin.

Mainostajan toimitusjohtaja Daniel Birnbaum kertoi USA Today -lehdelle, että Fox-televisiokanava kielsi mainoksen, koska se pelkää Pepsin ja Coca-Colan suuttuvan mainoksen sisällöstä. Oli syy mikä tahansa, on mainostaja saanut videolleen enemmän katselukertoja kuin se olisi todennäköisesti saanut millään tavallisella televisiomainoksella.