Kihlasormukset alunperin timanttikauppiaan mainoskampanja

Viihdeuutiset · Anna Poikkimäki

Yleiseen perinteeseen kuuluu, että mies antaa naiselle kihlasormuksen kosinnan yhteydessä, mikäli neitokainen vastaa kyllä. Monesti sormuksiin kuluu runsaasti rahaa, ja ne ovat kauniimman sukupuolen edustajien mielestä osoitus poikaystävän rakkaudesta.

Nyt erään YouTube-videon mukaan kihlasormukset olivat alunperin vain mainoskampanja. Koomikko Adam Conover paljastaa, että kyseessä on alle sata vuotta vanha keksintö. De Beers -timanttiyhtiö toi idean kuluttajille, minkä jälkeen kaikki ovat omaksuneet tradition.

Conoverin mukaan ennen 1930-lukua yksikään mies ei tuhlannut rahojaan timanttisormuksiin. Vuonna 1938 kaikki kuitenkin muuttui, kun De Beers -timanttikartelli lanseerasi ison mainoskampanjan, jossa todettiin, että tosimies ostaa naiselleen ökysormuksen rakkautensa merkiksi. Menimme halpaan sen mainoksen suhteen.

Uusimmat