Virolaisbloggarista tuli kansainvälinen nettijulkkis: ”Halusin rikkaaksi ja kuuluisaksi”

Viihdeuutiset · Stara.fi

Internetin ja sosiaalisen median aikakaudella kenestä tahansa voi tulla kansainvälisesti tunnettu julkkistähti, kun aika ja paikka vain ovat oikeita. Tämän todisti Suomesta taannoin muun muassa Sara Maria Forsberg, eli Smoukahontas. Virosta kansainväliseksi julkkikseksi on noussut bloggari Helena-Reet Ennet, joka tunnetaan Ohmygossip-blogistaan.

Oh My Gossip
Oh My Gossip

Kotimaassaan Helena-Reet Ennet tunnetaan siis kuusi vuotta sitten perustamastaan Ohmygossip-blogistaan, joka on saanut sittemmin valtavan suosion myös kansainvälisesti. Ennet on avannut blogistaan eri versioita ympäri maailmaa, ja sitä kirjoitetaan nykyisin seitsemällä eri kielellä. Suomeen Ohmygossip avattiin pari viikkoa sitten BlogBook-blogisivuston yhteyteen.

Helena-Reet Ennet
Helena-Reet Ennet

Helena-Reet paljasti nyt Staralle miksi alunperin ryhtyi julkaisemaan blogia.

– Kuten monet muut ihmiset, aloitin blogini tullakseni rikkaaksi ja kuuluisaksi. Se oli toiveeni, mutta mitä enemmän kirjoitin ja mitä enemmän sain lukijoita, sitä enemmän ymmärsin, että minulla on suuri vastuu, enkä halua käyttää omaan turhamaisuuteeni. Nyt elämäni tarkoitus on voimaannuttaa miljoonia ihmisiä ympäri maailmaa, Helena-Reet Ennet kertoi Staralle.

Ennetillä on englanninkielisessä Twitterissä huikeat puoli miljoonaa seuraajaa, suomenkielisessä Twitterissä 75.000 seuraajaa ja Yhdysvaltojen versiossa 191.000 seuraajaa. Vertailun vuoksi todettakoon, että suomalaisista Arman Alizadilla on 104.000 seuraajaa, Tuomas Enbuskella on 96.000 seuraaajaa ja Jari Sarasvuolla 72.000 seuraajaa.

– Twitter on minulle tärkein sosiaalinen media. Olen saanut sieltä enemmän kontakteja ja yhteistyötä kuin mistään muualta. Twitter on loistava media ja mainoskanava. Jos haluat tulla nähdyksi, avaa itsellesi Twitter-tili, Ennet kertoo.

Äskettäin suosikkibloggari sai suosionsa ansiosta Yhdysvaltoihin sopimuksen laukkuvalmistajan kanssa. Hän suunnitteli yhtiölle kuvion, jota jatkossa painetaan muun muassa iPad-laukkuihin, joita myydään yli 500 myymälässä ympäri Yhdysvaltoja.