PING Helsinki kokosi yhteen sisältömarkkinoinnin vaikuttajat

Digi Viihdeuutiset · Stara.fi

Viime perjantaina Kirkkonummen Långvikissa järjestetty sisältömarkkinoinnin bisnesfestivaali PING Helsinki kokosi yhteen yli 400 sisältömarkkinoinnin ammattilaista. Toista kertaa järjestetty tapahtuma kokosi yhteen 197 sosiaalisen median sisällöntuottajaa ja 203 sisältömarkkinoinnin parissa työskentelevää markkinointipäättäjää.

– Halusimme luoda tapahtuman, joka antaa ryhtiliikkeen koko sisältömarkkinoinnin kentälle ja tuo aidosti yhteen sisältöjen tekijät sekä niitä hyödyntävät yritykset. Ennen kaikkea tavoitteena ovat entistä paremmat sisällöt niitä seuraaville yleisöille eli kuluttajille, kertoo PING Helsinki -tapahtuman co-founder Inna-Pirjetta Lahti.

– Kaikilla merkittävillä toimialoilla on oma tapahtumansa. Näimme, että tässä on selkeä puute ja päätimme rakentaa maailmanluokan tapahtuman. PING Helsinki tuo niin sisältöä tuottavat kuin sitä ostavat tahot saman katon alle keskustelemaan yhteisistä asioista ja katsomaan yhdessä tulevaisuuteen.

Tapahtumassa julkistetun sisältömarkkinoinnin PING Ethics -koodiston on allekirjoittanut jo yli kaksi sataa sisältömarkkinoinnin ammattilaista. Koodiston tavoitteena on lisätä sisältömarkkinoinnin läpinäkyvyyttä ja keskustelua etenkin kaupallisen yhteistyön pelisäännöistä.