Kuntoileva äiti, vältä näitä virheitä synnytyksen jälkeen

Fitness Terveys Viihdeuutiset · Annukka Heikkilä

Osa tuoreista äideistä voi kokea synnytyksen jälkeen paineita siitä miten nopeasti he saavat vartalonsa jälleen hyvään kuntoon. Moni nainen aloittaa kuntoilun liian innokkaasti ja raskaasti, minkä vuoksi eräs fitnessbloggaaja onkin nyt kertonut mitkä virheet äidit yleisimmin tekevät.

Brittany Noonan kertoo The Fashionable Fit Mum -blogissaan, mitkä viisi virhettä naiset yleisimmin tekevät. Ensimmäinen virhe on tehdä liian raskaita treenejä tai aloittaa kuntoileminen liian varhain. Osa voi palata treenaamiseen kuuden viikon jälkeen synnytyksestä, mutta osan äideistä tulisi odottaa sitäkin pidempään.

Noonan korostaa sitä, että kenenkään äidin ei tulisi vertailla omaa kuntoaan, vatsaansa tai kehitystään muihin synnyttäneisiin naisiin tai julkkiksiin, koska jokaisen vartalo reagoi eri tavalla synnytykseen. Synnytyksen ja raskauden jälkeinen treenaaminen on täysin eri asia kuin perinteinen laihduttaminen.

Brittany Noonanin mukaan naisten tulisi ennen aloittamista käydä hyvällä fysioterapeutilla tai urheilulääkärillä, joka tarkistaa vatsalihasten kunnon ja sen, että ovatko vatsalihakset erkaantuneet. Noonanin mielestä on hyvin tärkeää, että vatsalihakset ovat kunnolla parantuneet ennen yhdenkään vatsarutistuksen tekemistä. Tähän menee yleensä noin puoli vuotta aikaa.

POSTPARTUM FITNESS | during pregnancy and birth a woman's body goes through a hell of a lot and it can take up to 2 years to fully recover. This is why is it is SO important to ensure you are practicing safe exercise post partum and taking advice from only qualified professionals and even more so if you can find them ones who specialise in pregnancy and postpartum fitness. It's great to find inspiration in other women – that's what I do too but when it comes to training programs, weight loss advice and what's safe for you after baby only follow what is safe not what others are doing. I see time after time new mamas going to the gym smashing themselves, running, skipping, jumping, crunching and lifting heavy weights well before the recommended time and then taking pictures, instagramming, blogging, Snapchatting and telling the world about it which then reflects on to other women who as new mums can be very vulnerable and think they need to be doing the same to "keep up" – I'm not saying it's not right for that person but I just want every Mama out there to know that every one is an individual and the best way to get back in shape after baby is by performing safe and effective exercise practices to protect your pelvic floor, loose joints and abdominal wall. Take your fitness seriously and look after your body as the damage that you can do can last the rest of your life and the damage you do now you may not even realise until later when you go through menopause or when you have another baby. Sorry for the rant but I am so passionate about this topic ✨ . . . . #fitness #fitmum #fitmom #activemum #postpartum #postpartumfitness #fitnessblogger #workout #mumbod #fitchick #instagood #womensfitness #igmums #mumlife #bbg #bbgmums #mummyblogger #weightlossmotivation #motivation #training #activewear #fitspo #instafit #postpartumbody #fitmomsofig #blog #instafit @fit_moms_of_ig

A photo posted by Brittany Noonan • mumlife (@fashionablefitmum) on

Uusimmat