Rajuimmat tuotefloppaukset museoon: ”Trump, Betamax, Delorean, Google Glass…”

Maailmalla esitellään päivittäin uusia tuotteita, joista osasta voi muodostua tulevaisuuden hittejä. Valtaosa päätyy kuitenkin unholaan joskus valtavistakin markkinointipanostuksista huolimatta. Nyt Los Angelesiin on avattu kokonainen museo tällaisille tuotefloppauksille.

------

The Museum of Failure -nimisessä popup-museossa on esillä esimerkiksi hammastahnoistaan paremmin tunnetun Colgaten aikoinaan lanseeraama lasagne, josta ei ymmärrettävistä syistä tullut koskaan suosittua. Samaan sarjaan lukeutuu myös Donald Trumpin lautapeli, Coca-Cola II ja Paluu Tulevaisuuteen -elokuvista tuttu automerkki Delorean.

Itseoikeutetusti mukana on myös kaikkien aikojen suurimpiin kodintekniikka-alan floppeihin lukeutunut Betamax-videonauhuri. Tuotefloppausten museon idean keksi tohtori Samuel West, joka myös kasasi kokoelman. Hän sai ajatuksen museoon huomattuaan, että jopa 80-90 prosenttia tuotelanseerauksista ei koskaan johtanut menestykseen. Museo on avoinna 4. helmikuuta saakka.

Kuva: The Museum of Failure
Kuva: The Museum of Failure
Kuva: The Museum of Failure
Kuva: The Museum of Failure
Kuva: The Museum of Failure
Kuva: The Museum of Failure