Pieruperse-olut markkinoille – someilmiö leviää kauppoihin

Viihdeuutiset · Stara.fi

Ruumiin eritteille ja porilaisille nauravasta post-it-lappusarjakuvasta tuli ensin Instagram-hitti, sitten kaksi kirjaa ja nyt pieruperse, tai tuttavallisemmin PP, lanseeraa myös oman nimikko-oluen yhteistyössä Olarin Panimon kanssa. Etiketteihin on päätynyt 25 erilaista kuvitusta, joista suurin osa on ennen julkaisemattomia.

– Kaikilla suurilla kansan taiteilijoilla on ollut oma nimikkojuomansa. Itse olen yllättynyt, että tämän paneminen kesti Olarin partaveikoilta näin kauan. Elämä on helpompaa ja säästyy rahaa, kun on aina oma pullo mukana matkassa, kertoo Instagramissa kulttimaineeseen noussut Pieru Perse.

Räävittömien sarjakuvien takana on anonyymina pysyttelevä taiteilija, joka julkaisee teoksiaan Instagramissa. Vuonna 2016 perustetusta tilistä on tullut somehitti. Tällä hetkellä pieruperse-tiliä seuraa yli 140.000 Instagram-käyttäjää. Pieruperse on lisäksi julkaissut kaksi kirjaa.

– Märichello on raikas, sitruksinen ja erittäin korkean dokabiliteetin omaava American Lager. Tämä kalja on valmistettu parhaista kotimaisista ohramaltaista ja raikkautta siihen tuovat amerikkalaiset humalalajikkeet Amarillo ja Cascade. Märichellollossa on 5,2 alkoholiprosenttia, Olarin Panimon Ville Leino kertoo.