Metsästätkö vatsalihaksia? Fitness-tähden 5 vinkkiä niiden treenaamiseen

Lifestyle Viihdeuutiset · Annukka Heikkilä

Moni kuntoilija voi haaveilla rautaisista vatsalihaksista, jotka erottuvat selvästi ihon alta. Tämä vaatii melko alhaista rasvaprosenttia, mikä puolestaan vaatii kuntoilijalta melkoista itsekuria ja johdonmukaisuutta sekä treenaamisen että ruokavalion saralla.

Fitness-tähti Lilly Sabri jakaa seuraajilleen sosiaalisessa mediassa ja YouTube-kanavallaan vinkkejä siihen miten he voivat saavuttaa unelmiensa vartalon. Nyt nainen kertoi Healthista-sivuston haastattelussa mitä ihmisen tulee ottaa huomioon mikäli rasvanpoltto ja lihasten erottuvuus ovat tavoitteena.

View this post on Instagram

My secrets revealed 👇🏼🤫 1. How many Kcals do I eat? 2. What do I eat in a day? 3. Have I cut out carbs ❌? ANSWERS… (after yesterday’s live I wanted to answer these questions) 1. A sh** tone! I’ve don’t count but at a guess I would say 3000+. I intuitively eat and that’s the way I like it! 2. EVERYTHING! To a point where @alex_tyrwhitt nickname for me is snacks! 3. Hell no! For any of you who watch my Vlogs you will know I’m a foody, and I LOVE CARBS! We’re all obviously at different stages of our fitness & health journeys but please remember food is fuel, food is AMAZING, and you do not have to be taking drastic restrictive measures to get results. More than that, PLEASE remember to enjoy the journey! You are amazing and you are doing great! ❤️ Ps. Shout out to all of you on Day 11 of our 14 Day Summer Shred Challenge- you are KILLING IT! I’m proud of you 🥰 Pps. There’s no secrets here. Just simple a healthy and happy lifestyle ❤️

A post shared by Lilly the FUN WORKOUT gal 💪🏼 (@lillysabri) on

1. Monipuolinen kuntoilu

Tee aerobisia, matalasykkeisiä sekä kovasykkeisiä harjoituksia. Näiden lisäksi muista myös lihaskunnon treenaaminen ja venyttelevät harjoitukset.

2. Kyseessä on elämäntapamuutos

Lihasten erottuvuus ei tapahdu hetkessä eikä tila ole pysyvä ellei kyseessä ole jatkuva terveellinen elämäntapa joka ylläpitää timmiä vartaloa.

3. Ympäröi itsesi ihmisillä, jotka motivoivat sinua

Harva ihminen onnistuu yksin. Seuraa ihmisiä, joiden onnistuminen motivoi myös sinua onnistumaan. Myös ryhmän paine lisäävät mahdollisuuksiasi onnistua omissa tavoitteissasi.

4. Valmistele ateriat etukäteen

Terveellisen ruokavalion noudattamisessa avainasemassa on aterioiden suunnittelu ja valmistaminen etukäteen. 

5. Kalorivaje on avain

Anna itsellesi toisinaan lupa herkutella ja säilytä hyvä tasapaino aterioissa. Muista kuitenkin se, että rasva palaa vain mikäli syöt vähemmän kaloreita kuin kulutat.