Korona näkyi verkkokauppojen ostoksissa – erotiikkatuotteilla kova menekki

Viihdeuutiset · Terhi Piiroinen

Verkkokauppojen maksutapoihin erikoistuneen Klarnan mukaan suomalaiset ovat ostaneet koronakesän aikana eniten autoiluun liittyviä tuotteitta sekä koruja, laukkuja, kelloja ja aurinkolaseja. Keväällä suurta kasvua nähnyt koti- ja puutarhatuotteiden kategoria kasvoi vielä kesäkuussa. Heinäkuussa sen sijaan eniten kasvaneiden tuotekategorioiden listalle nousi erotiikkatuotteet.

Ulkomaan matkustelun ollessa tauolla ihmiset haluavat hemmotella enemmän itseään. Tämä tarkoittaa myös seksivälineiden ja muiden eroottisten tuotteiden suurempaa hankintaa. Eroottisten tuotteiden myynti piristyi koko kesän aikana, mutta erityisesti suosituimman kesälomakuukauden eli heinäkuun aikaan.

Eniten verkkokauppaostoksia tehdään aamuyön ja keskipäivän välillä. Suomalainen verkkokauppa kasvoi keväällä tiukkojen koronarajoitusten aikaan vahvasti, ja myynti on jatkunut mainiona myös kesän yli. Maantieteellisesti tarkasteltuna suomalaiset käyttivät henkilöä kohden eniten rahaa verkko-ostoksiin Uudellamaalla ja maan pohjoisosissa eli Lapissa, Kainuussa, Pohjanmaalla, Keski-Pohjanmaalla ja Pohjois-Pohjanmaalla.